Contactdag 2016

De contactdag heeft in 2016 plaats gevonden op 25 juni.

De jaarlijkse contactdag vond dit jaar plaats in Friesland. In de ochtend konden deelnemers op eigen gelegenheid van 10.00-12.00 uur een kijkje nemen op de “open dag” bij het Prader-Willi Huis in Mûnein.

Daarna gingen we verder bij Landgoed Stania State in Oentsjerk. Beide locaties lagen heel dicht bij elkaar.
We zijn daar gestart om 12.00 uur met een gezamelijke lunch; daarna was er voor mensen met het Prader-Willi syndroom en hun begeleiders, afwisselend een keuze uit zwemmen, knutselen of meegaan met huifkar en boottocht. Voor de anderen is er een gevarieerd programma met presentaties per leeftijdsgroep met aansluitend gespreksgroepen.

1. 0-4 jaar – Workshop Vroege interventie – Melissa Bremmer (Onderwijskundige en ouder van een kind met PWS)
2. Kinderen/volwassen – een methodiek die communicatie verbetert en probleemgedrag vermindert – Linda Reus (docent pedagogische wetenschappen, promotieonderzoek gedaan naar de motorische ontwikkelingen bij jonge kinderen met PWS
3. Ouderen – Gedragsproblematiek – spreker nog nader te bepalen

De dag wordt afgesloten met een gezamenlijk drankje. Er is daarnaast ook een mogelijkheid om op eigen gelegenheid tegen gereduceerd tarief te dineren bij Stania State.