LeerSaam

Zaterdag 1 oktober 2016 vond er van 10.30 tot 16.00 uur in Nijmegen de LeerSaam dag plaats. Dit is een dag om samen te leren, georganiseerd door de stichting. De ochtend werd geopend met een korte update vanuit het bestuur. Hierna volgde een presentatie van Kees Jan van der Klooster. Kees Jan is paralympisch atleet en heeft een eigen duidelijke visie op sporten/ bewegen voor en door mensen met een beperking. Hij praat over het verwachtingspatroon van ouders en het effect van ons handelen op de ontwikkeling van het kind. Na de lunch volgden twee rondes met workshops.
-  Financiële regelingen voor personen met PWS; Marion van Beek en Natacha Lijding, Ieder(in)
-  Voeding; Rob van der Werf, Diëtist
- Pubermind; Mischa Wink, Orhtopedagoog
-  Puberteit vanuit een medisch perspectief; Renske Kuppens en Stephany Donze, Arts-Onderzoekers Stichting Kind en Groei
-  Het stimuleren van de sociaal-emotionele ontwikkeling; Linda Reus, Docent/Onderzoeker Radboud Universiteit
- Ontwikkelingen in de zorg voor oudere PWS-ers; Laura de Graaff-herder, Internist-endocrinoloog Erasmus MC
- Tips om de communicatie te verbeteren; Linda Reus, Docent/Onderzoeker Radboud Universiteit

De zeer geslaagde dag werd afgesloten met een borrel en het voornemen om met regelmaat dergelijke dagen ter organiseren om ouders en professionals bij elkaar te brengen om van en met elkaar te leren.

Regelmatig werd er gevraagd naar de presentaties die die dag gegevens zijn bij de workshops. De beschikbare informatie kunt u vinden door op de workshops in het lijstje hierboven te klikken. Let op: Dit zijn de visuele presentaties, zonder de bijbehorende uitleg van de dag zelf. Mocht u vragen hebben over deze presentaties, dan kunt u contact opnemen met de stichting, zij kunnen u zo nodig doorverwijzen.